Előfordult már veled is, hogy valamit posztolni szerettél volna a céges Facebookodon, de egyszerűen nem jött az ihlet? 

Nyugi, a legtöbb vállalkozóval IGEN.

Nem azért, mert béna vagy, hanem mert hirtelen ötlettől vezérelve nehéz posztot “szülni”. Ilyenkor jönnek a kényszermegoldások – a vége pedig egy közepesen gagyi tartalom lesz, ami kap egy likeot az egyik rokonodtól.

Ezért érdemes egyébként előre tartalmat tervezni, és bevezetni a tartalomnaptárat.

Viszont ha most azonnal szükséged van egy új posztra, vagy szeretnél egy kis ihletet kapni egy tapasztalt posztolótól – akkor a legjobb helyen jársz! 

Nézzünk meg 5 azonnal használható posztot Facebookra – amit 5 percen belül garantáltan ki tudsz rakni! 

1. Werk Facebook poszt – avagy ez történik most a háttérben

 

Biztos észrevetted már, hogy a legtöbb ember kíváncsi mások életére. Nem azért, mert ilyen unalmas lenne a sajátunk, hanem mert így vagyunk összerakva. Rengeteg iparág épült már erre, kezdve a tv-s valóságshow műsoroktól egészen a napi megjelenésű magazinokon át egészen az Instagramig.

Ha a céged nem csak egy logo az emberek szemében – ami hatalmas hiba lenne – akkor érdemes úgynevezett Werk posztokat készítened. Ez nagyjából annyit tesz, hogy megmutatsz valamit a háttérből. Íme néhány példa:

  • Webshopod van, és új termékek érkeztek, erről készítesz egy fotót is ki is tolod Facebookra (és Instagramra)
  • Tanácsadó vagy, és éppen tanácsot adsz egy nagy cégnek – erről készítetek egy selfie-t.
  • Kivitelező vagy, és épp dolgozol egy különleges helyről – készítesz egy fotót róla

A lehetőségek tárháza végtelen, és a legjobb ebben a posztban, hogy bármikor megcsinálhatod. Nem is feltétlen a minőség (kép minősége) számít, bár egy komplett stáb lapul a zsebedben / táskádban… Igen, az okostelefonra gondolok!

Nem csak ajánlom, csinálom is. Íme az egyik sikeresebb werk poszt mostanság: 

 

2. Világnapok / Neves napok – megérnek egy Facebook posztot, ha…

 

Sok vállalkozó szkeptikusan szokott hozzáállni ahhoz, hogy világnapokról posztoljunk. Több 100 világnap létezik, és valóban nagy hiba lenne mindegyikről kommunikálni – mert mi köze a fagyi világnapjának egy asztalos céghez például?

Ehhez képest, ha a vállalkozásodhoz kötődő világnapról posztolsz, az emberek nagyon fogják szeretni. 

Néhány egyszerű példa:

  • Ha kutyás webshopod van, posztolj az állatok világnapjáról!
  • Fagylaltozód van? A fagyi világnapján csinálj egy eseményt, ahol új fagylaltokat mutatsz be! Imádni fogják…
  • Autókereskedő vagy? A föld napján add az összes zöld rendszámos autót 10% kedvezménnyel! (Ezt még a sajtó is le fogja hozni…)

A kávézás nagyban kapcsolódik a vállalkozásomhoz, ugyanis gyakran kávézókból dolgozok, vagy épp ide szervezünk egy meetinget. Éppen ezért, amikor tudtam, hogy jön a kávé világnapja, előre beidőzítettem egy posztot az egyik törzshelyemről, és ki is ment a kávé világnapján. 

 

3. Friss hírek – Erről érdemes posztolnod, ha érinti a közönséget

 

A friss hírek, új infók esetén érdemes éles határvonalat húzni és be is tartani azt: Nem posztolhatsz olyan hírt a Facebook oldaladon, csoportodban, ami nem érdekli a célközönségedet. Általában azon a hírek, események érdeklik őket, amelyek valamilyen szinten érintik (érzelmi vagy racionális okokból).

Olyan hírekre fogják felkapni a fejüket, ami érinti őket a jövőben / most, vagy valamilyen érzelmet vált ki belőlük. 

A legjobb vevőid a pozitív híreknek, apróságoknak is örülni fognak veled kapcsolatban – a többiek elsősorban az őket racionálisan érintő hírekre fognak fókuszálni.

Néhány érdekes példa, hogy értsd, miről beszélek: 

  • Sportszereket árulsz, új boltod nyílik, és már megvan a megnyitó időpontja
  • Sikerült megegyezni az XY kávégyártóval, és mostantól ők hozzák a kávét a kávézódba
  • Videós vagy, és a videózás teljesen új dimenziója érkezik egy XY típusú új kamera miatt

Én a MarketingMate extra csoportban marketing híreket, újdonságokat szoktam kirakni:

 

+1 Vásárlói visszajelzések Facebook posztként (azaz testimonials)

 

Facebook Tartalomgyártási Mesterkurzus - Minden Szombaton online!

Vannak olyan marketing elemek, amelyek elengedhetetlenek, ha sikeresen szeretnél kommunikálni. A vásárlói visszajelzések a legjobb posztjaid lehetnek, mert nem Te mondod magadról, hogy te vagy a legszuperebb bolt, hanem egy húsvér vevő.

A vásárlói visszajelzés olyan fontos eleme a marketingnek, hogy mi például minden termék / szolgáltatásoldalon használjuk az ügyfeleknél.

Használati példák:

  • Személyi edző vagy, és készítesz egy videós interjút az egyik klienseddel, aki 8 kiló izmot szedett össze az elmúlt 2 évben, és fogyott 15 kilót
  • Coachként dolgozol, és a 10. alkalom után kérdezed ki az egyik ügyfeled, akinek megváltozott az élete
  • Kávézód van, és egy visszajáró vendéget faggatsz arról, hogy miért minden reggel ott issza a lattét

Láthatod, hogy ezt bármilyen típusú vállalkozásnál meg lehet tenni. 🙂 

Sam Ovens, aki vállalkozóknak segít átlagosan 5-15x bevételt elérni, állandóan használja a “Studens interview” formátumot. Nem véletlen: Bár a pontos számokba nem látok bele, rengeteg bevételt köszönhet az olyan kérdezz-felelek videóknak, ahol másoknak segített több százezer dollárt keresni!

 

Konklúzió

 

Két konklúziót érdemes ebből levonni:

Az egyik, hogy fontos előre készülni posztokból és tartalmakból, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen görcsösen kitalálnod valamit. Ha tervezed a kommunikációt, sokkal gördülékenyebb és hatásosabb is lesz.

A másik, hogy szabad lesni néha nagyobbakból – akár iparágon kívülről is. Valószínűleg nem véletlen teszik, amit tesznek. Ha egy nagy cég posztol valamit, vizsgáld meg, hogy ez vajon milyen poszttípus lehet, és mi a célja. Így később be tudod építeni azt a céged életébe is.

Van egy módszer, amivel lehetséges, hogy gyakorlatilag végtelen tartalmad és tartalomgyártási ötleted is legyen. Néhány marketinges használja ezt a módszert, és pár nagy cég is, de a legtöbb kis és mikrovállalkozás (amilyen a tied is) biztosan nem. Ezt a módszert a “Facebook tartalomgyártási mesterkurzuson” mutatom be. Nézz rá a tréning oldalára, hogy mikor van a legközelebbi időpont!