“A tartalom király.” Bill Gates már 1996-ban megmondta. 

Azóta eltelt több, mint 20 év, és az állítása napról napra megerősítést nyer. Tartalommal tudunk árbevételt növelni, több vevőt szerezni, rengeteg előnye van. A tartalomgyártás minden cégnek megéri, ha megfelelő stratégiával valósítják meg.

Ha szoktál tartalmat gyártani, tudhatod, hogy a közönség általában imádja – a Facebook pedig remek hely lehet ezeket a cikkeket és videókat (,meg persze a többi tartalomformátumot) terjeszteni.

Nézzük meg azt az 5 előnyt, ami miatt 2,5 év Facebookos tapasztalata szerint érdemes tartalmat gyártanod Zuckerberg közösségi oldalára: 

 

1. A (jó) tartalmakat a legolcsóbb hirdetni

 

Van már céges Facebook oldalad? Szuper! Akkor biztosan tudod, hogy hirdetések nélkül nagyon nehéz hosszabb távon terjeszkedni.

Mindenki hasonlóan kezdi:

  • Először csak megkéred az ismerősöket és a vevőket, hogy kedveljék az oldalt.
  • Ezek után amikor meglátod, hogy a bejegyzés kiemeléssel mennyi embert érhetsz el, rögtön elkap a kísértés, hogy egy-egy jobb posztot kiemelsz.
  • Nem sokkal később leesik, hogy a bejegyzés kiemelés (angolul boost post) nem elég hatékony, és kipróbálod a hirdetéskezelőt – itt azonban több falba ütközöl 

Az egyik a kreatív lesz: Nagyon nem mindegy, hogy mit hirdetsz hideg célközönségnek Facebookon.

Magyarázat: A hideg célközönség annyit tesz, hogy olyan emberek halmaza, akik valószínűleg nem ismernek téged, nem találkoztak még a cégeddel / termékeddel / szolgáltatásoddal (vagy szimplán nem emlékeznek rá). 

A legnagyobb sikert hideg célközönségnél szuper tartalmakkal érheted el: Írj egy cikket (vagy készíts egy videót) abban a témában, amiről a legtöbb kérdés érkezik be a cégedhez. Ha ezt hirdeted, “fillérekért” szerzel majd látogatókat a weboldaladra. 

Ismered az örök igazságot: Látogatókból lesznek vásárlók.

Ennél az ügyfelünknél például 6 forintba került az elmúlt hónapban 2 cikkre is a hivatkozáskattintás. Olyanokat céloztunk, akik még SOHA nem találkoztak velünk. 🙂 

Nincs olyan hirdetési hely, ahol folyamatosan ilyen olcsón tudnál forgalmat vinni a weboldaladra, és nincs az a termék, amire hosszútávon ilyen olcsón tudsz forgalmat vinni.

Ezért is kellenek a cikkek és videók!

 

2. Egy cikk / videó eljuthat több millió emberhez ingyen… Egy termék? Szinte soha.

 

Rengetegszer előfordult már, hogy egy cég olyan jó cikket vagy videót készített, hogy az aztán virálissá vált. Ez azt jelenti, hogy rengeteg emberhez eljutott ingyen – és ez biztosan meg is látszott az árbevételükön.

Azt nem tudom előre megmondani, hogy melyik tartalom lesz virális – ha így lenne, akkor most nem olvashatnád ezt a cikket, mert én lennék a világ leggazdagabb embere. – Azt azonban tudjuk, hogy ha nem gyártasz megfelelő mennyiségű és minőségű tartalmat, akkor esélyed sincs. 

Ha szoktál hasonló cikkeket olvasni, biztos ismered már a DollarShaveClub.com történetét. Ők azzal váltak híresség, hogy készítettek egy virális videót 2012-ben, amit azóta több, mint 25 millióan néztek meg. 

A céget egyébként 2016-ban eladták, a pontos vételár 1 milliárd dollár volt – ezt nem is merem átszámolni forintra. 🙂

Ha nem ismered az ominózus videót, mindenképp nézd meg. Zseniális:

 

3. Új érdeklődők bevonzása

 

Mit kíván a sikeres marketinggépezet? Tartalmat. Tartalmat kíván. 

Tudtad? A Redcrowdmarketing 2015-ben készült kutatása szerint egy átlag amerikai naponta 4-10 000 hirdetést lát.

Bár a kutatást nem hitelesítették, de többen felkapták a témát azóta, mert valóban nem áll messze a valóságtól.

Ha mi magyarok jóval kevesebb reklámot látunk, és “csak” napi 1-4 ezerrel számolunk, akkor a Te céged minden egyes napi 1-4 ezer konkurenssel versenyez a figyelemért. Nem azért vagytok konkurensek, mert egy piacon dolgoztok, hanem mert az egyetlen erőforrás, aminek van felső korlátja az az idő: Minden napunk 24 órából áll.

Ha az emberek úgy döntenek, hogy a reklámod gyenge, nem fognak időt fordítani a cégedre.

Facebook Tartalomgyártási Mesterkurzus - Minden Szombaton online!

Minden embernek vannak szokásai, és hacsak a Te céged termékének megvásárlása nem egy kiló kenyér megvásárlásának kockázatával vetekszik (árban, értékben, stb.), akkor előbb kénytelen leszel felhívni magadra a figyelmet. 

Erre a legalkalmasabb egy kiváló írott vagy videós tartalom lesz!

Ha direktbe rögtön a termékedet hirdeted meg valakinek, sokkal kisebb a valószínűsége, hogy ismeretlenül vásárol

 

4. Adj el újra és újra! (érdeklődés fenntartása)

 

A legtöbb cég nem az új vásárlókból él, hanem a visszatérőkből. Gondolj csak bele: Minden újonnan bejövő vásárlónak ára van: Valószínűleg egy hirdetésből érkezett, vagy egy ajánlásból – és ezek neked mind-mind pénzbe kerültek.

Éppen ezért, ha már egyszer valaki úgy dönt, hogy vásárolt nálunk, akkor szeretnénk 110%-os élményt nyújtani neki. Mindenki szívesen vásárol olyan helyen újra, ahol tökéletes a kiszolgálás, és a fizetés után is foglalkoznak vele…

Mi ennek a legjobb módja? Gyárts a meglévő vásárlóidnak haladó(bb) tartalmakat! 

Segítek néhány példával:

  • Hogyan használd a terméket videó
  • Mit tegyél, ha baja történt a terméknek, de már nem garanciális – cikk
  • Szeretnéd, ha egy barátod is az XY terméket használná? Így vezesd rá!

Látod, hogy nagyjából végtelen lehetőséged van, ezek pedig szuper posztok lesznek Facebookon. (És hirdetni is tudod csak azoknak is akár, akik már vásároltak.)

Jól használja a módszert a shopbuilder webáruház, akik táplálékkiegészítőket árulnak – olyanoknak, akik konditeremben edzenek elsősorban:

(Fontos: Ez a tartalom pont Youtube-on található, de többször is kiment már Facebook posztként is.)

5. Építs márkát a tartalmaiddal!

 

Ki a legnagyobb szakértő a piacodon? Ez a cég hogyan érte el a szakértői státuszt? 

A legnagyobb, legismertebb szakértők azokból lesznek, akik a legtöbb és legjobb tartalmat gyártják egy adott piacon (,és persze a legtöbb emberhez juttatják el, ez nagyon fontos része a képletnek)

Ha szeretnél Te is szakértői státuszt kiépíteni a piacodon, akkor ideje belevágni a tartalomgyártásba!

 

Konklúzió

 

Remélem most már érted, hogy mennyire fontos a tartalomgyártás a mai világban.

Tartalom nélkül kisvállalkozóként konkurensekkel szemben nagyon nehéz lesz eladnod magad új érdeklődőknek.

Miért pont téged válasszanak? Azért, mert szuper tartalmat fogsz gyártani! Ebből kiderül, hogy szakértője vagy a témának, ráadásul olyan segítséget nyújtasz vele a leendő vásárlóknak, ami után evidens lesz, hogy tőled veszik meg a cuccot.

Érdemes tudnod a marketing büdzséd, mielőtt nagy tartalomgyártásba vágsz, mert nem mindegy, mennyi pénzed lesz szoftverekre, és külső erőforrásra (mint alvállalkozók, alkalmazottak).

Ha tisztában vagy a havi marketing büdzséddel, jöhetnek a szoftverek. Írtam erről egy cikket, olvasd el: Facebook tartalomgyártási eszközök: Felfedve!

Továbbá van egy módszer, aminek a segítségével végtelen tartalmat tudsz gyártani. Az egyik legnagyobb erőforrás a kreatív erőforrás: Kitalálni mindig, hogy aktuálisan milyen tartalmat gyárts… Még szakmabeliként sem egyszerű!

Szerencsére kialakítottunk egy pontos szisztémát erre, amiről többet tudhatsz meg a Facebook tartalomgyártási mesterkurzuson. Ez egy online tréning, nézz rá az oldalára!