Heti szinten kapom meg a kérdést: Oké, szuper dolog ez a Facebook, de mégis mennyibe kerül ott hirdetni? Mennyiből érdemes elindulni?

A kérdés jogos, röviden a válasz: “Rengeteg tényezőtől függ, hogy mennyibe kerül a Facebookon hirdetni.”

Nézzük a hosszabb választ…

 

Több, mint 111 428 Ferrari ára…

 

Tavaly több mint 39 milliárd dollárnyi hirdetési bevétele volt a Facebook-nak (köszönet a statisztikáért a statisa.com-nak), ami több, mint 111 428 ferrari 488 gtb ára. Vagy ha a Facebook 2017-es árbevétele egy ember tulajdona lenne, akkor ő lenne a világ 20. leggazdagabbja – megelőzve például az Alibaba alapító Jack Ma-t.


Ferrari 488 GTB

 

Sokat keres a Facebook a hirdetéseken – de teljesen megérdemelten… Ma nincs jobb lehetőség hirdetni online, mint Mark Zuckerberg oldalán. 

Szerencsére ez a rengeteg költés és egy kis kutatás teret ad arra, hogy megmutassam: Mennyi az annyi, mennyibe kerül Facebookon hirdetni.

Fontos: Ettől még a Te hirdetési kereted Te döntöd el. Az, hogy mennyit vagy hajlandó napi szinten fizetni a hirdetésekért, vagy épp egy kattintásért… Csak rajtad áll. Én itt a cikkben alap igazságokat szedtem össze Neked – de a hirdetéseket Te kattintod majd össze – én viszont segítek a hogyanban. 

 

A Facebook hirdetés olyan, mint egy vaterás aukció…

 

Furcsa példa, de azért mondtam így, hogy megjegyezd: A Facebook hirdetés a legtöbbször olyan, mint egy vaterás aukció. Ezért nehéz megválaszolni, hogy mennyibe kerül a legnagyobb közösségi oldalon hirdetni.

Hirdetőként eldöntheted, mennyit vagy hajlandó fizetni egy adott aukciós tárgyért = vagyis hirdetési eredményért. 

Ilyen lehet például: Egy kattintás, egy lead (felirtakozó), egy Facebook oldal lájk, vagy épp egy aktivitás a posztodnál (like / comment / share).

Ha nem döntöd el, a Facebook automatikusan meghatároz Neked egy licitet, a hirdetési kereted és a rendelkezésre álló időt figyelembe véve.

A Facebook hirdetés azonban lassan népszerűbb lesz, mint a friss füstölt sonka húsvétkor.

Egyre több hirdetővel versenyzünk ugyanazokért az üzenőfal, jobb oldali sáv, vagy épp messenger helyekért. 

A helyek pedig limitáltak, emiatt nő folyamatosan a hirdetés ára.

 

Persze ezen kívül rengeteg tényezőn múlik a hirdetések ára. Ilyen például: 

✔ Milyen évszak van, milyen hónap van, milyen nap van a héten belül – vagy épp hány óra van? Vannak kiemelt időszakok, amikor megnő a hirdetések ára. Ilyen például karácsony, vagy a választások ideje alatt.
✔ Az elhelyezés amit választasz. Egyre több hely közül választhatsz az audience network-től egészen az Instagram stories-ig.
✔ Célközönség, akiket célzol. Milyen szűk célközönségre lősz? Mekkora az a célközönség? Hány hirdető próbál ugyanarra a közönségre célozni éppen?
✔ Licit stratégia. Beállíthatsz olyan stratégiát, ami alacsony költségre törekszik, illetve olyat is, ami el akarja költeni az egész keretet. Rajtad áll!
✔ Relevancia. Minden Facebook hirdetés kap bizonyos elérés után egy relevancia pontszámot, ami azt próbálja kiszámítani, hogy mennyire érdekli az adott célközönséget a hirdetésed valójában. Minél jobb a pontszám, annál jobban betaláltál.

 

Mi változott mostanság a Facebook háza táján?

 

– kérdezheted magadban, amikor a hirdetés árán gondolkozol.

Rengeteg minden változik a Facebook körül, tulajdonképpen naponta. Gyakran még nekünk is nehéz követni, pedig mi minden nap ezzel dolgozunk.

A kisebb változások alatt olyanokat értünk, mint új hirdetési célok, új licitstratégiák, megújult felület.

A nagyobb volumenűekre jó példa volt év elején a Facebook zero – aminek hatására:

  • Csökkentek az organikus elérések (Ha nem történik érdemi beszélgetés a posztjaid alatt.)
  • Többet látunk az ismerősök posztjaiból

Az elérések valószínűleg tovább csökkennek majd, de az algoritmus változásnak lehet egy pozitív hozadéka is: Akik látni fogják a posztjainkat, azok a legnagyobb rajongóink. 

Fontos még megjegyezni egy érdekes tényt: Minél több időt töltenek az emberek a Facebookon, a hirdetések annál olcsóbbak lesznek – mert több eladható felület lesz. Ha ez az óraszám csökken, az az egekbe repíti a hirdetés árakat.

Kép: Mandmglobal

 

Mennyi az annyi?

 

Amerikában volt egy televíziós vetélkedő, Bob Barker vezetésével a “The Price is Right” – magyarul Mennyi az annyi? Különböző háztartási eszközök árát kellett megtippelniük a résztvevőknek – szeretném, ha most Te is tippelnél!

Ha szeretnél részt venni ebben a fél perces játékban, vegyél egy papírt, és írd le a következőket:

Szerinted mennyibe kerül átlagosan egy:

  • Új lájkoló az oldaladra
  • Egy kattintás
  • Egy 3 másodperces videó megtekintés

 

– ezeknek az árát fogjuk most megvizsgálni, és persze hirdetési lehetőségeket is. Magyar számokat hozok Neked, maximum érdekességképp nézünk bele a nemzetközi piac átlagos áraiba. (és elrebegünk egy imát, hogy milyen baromi olcsó nálunk minden.)

 

Lájkoló, azaz új kedvelő az oldaladra

 

Nem szeretném elvenni a kedved, de nem véletlen vettem előre: Lájkolót nem érdemes venni. 

 

Jól tudsz vele az ismerősök, kollégák előtt villogni, a barátaid előtt is henceghetsz vele, de ennél sokkal többre NEM tudod felhasználni.

Ma 2018-ban, amikor átlagosan a kedvelők 1-5%-át éred el, nincs sok értelme bevásárolni belőlük. Persze ha értesz a célközönség nyelvén, előfordulhat, hogy 10-20% körüli eléréseket produkálsz folyamatosan – de ennyi, és nem több.

Nézzük számokkal ezt: Ha össze-vissza posztolsz, elérsz a 10 000 kedvelődből 1-2000-ret, ha pedig fejjel mész a falnak, akkor ez 100-500 körül lesz mindig.

Egy kedvelőt ma 80-200 forint között tudsz vásárolni. 

Itt ne az indiaiakra gondolj Mága Zoltán oldalán, hanem valódi követőkre. Átlagnak MAGYARORSZÁGON a 120-130 forint számít. 

Ez 10 000 követőnél 1 300 000 Ft. Ha prosztó szeretnék lenni, mondhatnám, hogy f*rokméregetésre ne dobj ki 1,5 milliót.

Mága Zoltán 1 milliós Facebook oldala

 

Egyébként az átlag világszerte még így is sokkal magasabb, Norvégiában ez a szám például 2,7 $, átszámítva több, mint 700 forint.

Facebook ads costInfografika: Adespresso

Kattintás – a leggyakoribb cél

 

Minden vásárlás egy kattintással kezdődik… (Hmm, ez jól mutatna pólón is, nem?)

Mennyit ér egy kattintás? Attól függ…

Tudtad, hogy a biztosítók több 1000 forintot fizetnek egy kattintásért a Google keresőjéből, mert megéri nekik? (Az angol biztosítással kapcsolatos kulcsszavakra.)

Érdekes, mert egy utasbiztosítás például 3-6 ezer forintért is megúszható. Látszik, hogy a biztosítók tudják: Hosszú távú játék ez. Aki egyszer ügyfél lesz, könnyen lehet, hogy 10-20 évig az. Bőven megéri az első évi profitot beáldozni a siker érdekében.

Képtalálat a következőre: „cyprus”A biztosítók beáldozzák az első évi profitot egy kattintásért! (Fotó: Blue Air)

A sztori után viszont nézzük a számokat, ezért vagy itt.

Egy átlagos kattintás 2017-ben 0,97 dollárba került világszerte. Ez a magyar piacon nagyjából 0,3-0,6 dollár között alakul – ami forintban 80-160 forintot jelent. 

Ijesztő szám, de ássunk kicsit a mélyére. Megfelelő Facebook hirdetési beállításoknál még mindig el lehet 5-10 forintos kattintási árakat. 

Ez már sokkal jobban hangzik, nem igaz?

Ehhez persze stratégia is kell. Nem minden tartalom fog minden célközönséggel jól működni. Belépő szintű cikket érdemes bő célközönségnek, haladóbbat pedig az érdeklődőknek, potenciális vásárlóknak mutatni. Erre remek eszköz a remarketing, amiről például részletesebben a Facebook Start Tréningen beszélünk.

Érdekesség: Az Adespresso kutatása szerint idősebb célközönségre célozni drágább.

Ebből következik, hogy őket nehezebb elérni és / vagy szívesebben vásárolnak.

Akiknek a 65 feletti korosztály a célközönsége 7* annyiba került a kattintás, mint a 13-17 éves korosztályt célzó vállalkozásoknak. 

Konklúzió és bónusz információk – mit érdemes megjegyezned?

 

Az Instagram hirdetések a legdrágábbak, és nem minden célra működnek jól. Ha van egy applikációd, és szeretnéd hogy telepítsék, ahhoz hibátlan!
 Egyre többe kerül Nőket célozni. 2014 év végén még férfiakra bőven drágább volt hirdetni, de ez a trend megfordulóban van. Mára hasonló áron érhetjük el a nőket, mint a férfiakat.
A Kattintás a legolcsóbb cél. Minden más cél többe kerül átlagosan, mint a kattintás… Pedig ahogy fentebb írtam: Minden vásárlás egy kattintással kezdődik! Így ismerkednek meg manapság a cégeddel a legtöbben, és így is vásárolnak.
✔ Az utolsó negyedév drasztikusan drágább. Minden évben megfigyelhető, hogy az év utolsó 3 hónapjában drasztikusan drágább a hirdetés Facebookon – nem meglepő, mindenki ezerrel nyomja a karácsonyi kampányát.

Persze az eladások ára érdekel mindenkit a legjobban Facebookon. Erre azért nem hoztam külön példát, mert itt még iparágakon belül is annyira eltérnek az árak, hogy felesleges lett volna ragozni.

Adtam már el festőtanfolyamot 300 Ft hirdetési költséggel, és karórát is 5000 Ft hirdetési költséggel. Mindkettőn extrán sokat kerestünk, mégis önmagában a számok nem sokat jelentenek.

Ha szeretnéd Te is megtanulni, hogy hogyan adhatsz el Facebookon, akkor gyere el hozzám egy konzultációra, vagy add ki nekünk egy munkát – és többet nem lesz hasonlóra gondod. 🙂 Töltsd ki ezt a formot, és 48 órán belül keresni fogunk telefonon: