Ha próbáltál már hirdetést feladni Facebookon, elsőre lehet kicsit bonyolultnak találtad.

Nem csoda, hiszen tengernyi lehetőség közül választhatsz:

  • Célod lehet minél több embert elérni, vagy éppen eladni valamit
  • Beállíthatod, hogy csak egy hét bizonyos napján mutassa a hirdetést
  • Célozhatsz 40-50 közötti anyákat, akiknek 6-12 éves gyerekük van, vagy baloldali érzelmű balett őrülteket
  • Készíthetsz rengeteg hirdetésváltozatot, hogy kiderítsd, melyik működik a legjobban.

A lényeg, hogy a lehetőségeid tárháza szinte végtelen. Ma a célzásról fogunk beszélni, vagyis arról, hogy kinek hirdess.

Hoztam 5 célzási tippet, amit én is napi szinten használok. Ha ezeket a célközönségeket használni fogod, biztos, hogy olcsóbban fogsz tudni hirdetni. 

1. Magyar és nemzetközi konkurensek oldalai

 

Ez a legegyszerűbb célközönség, és szerintem a legtöbbünk hasonlóval indul. 

A demográfiáról (életkor, lakhely, nem) biztos van valami elképzelésed, de amikor az érdeklődési körökig jutsz, könnyű elakadni…

Kit érdekel egy fogászati kezelés, vagy épp milyen embernek lesz szüksége kéményseprő szolgáltatásra? Oké, most a nehezebbeket vettem.

Nyilván ha kutyatápot árulsz akkor a kutyásokat, ha sport cipőt akkor meg a futókat fogod célozni.

Azonban gyakran nem elég ennyi – túl kicsi lesz a célközönség. (vagy épp nem tetszik nekik a hirdetésed)

Gyakori, hogy bizonyos oldalakat is meg lehet adni célközönségként.  Ez folyamatosan változik, és nem tudjuk pontosan hogyan – de minden iparágban van néhány olyan oldal, amit meg lehet adni.

Néhány oldal, akiknek a követőire lehet célozni (a teljesség igénye nélkül):

  • Vogue (magazin)
  • PokerStars
  • Marketing Commando
  • Cristiano Ronaldo
  • Dzsudzsák Balázs
  • TV2

Dzsudzsák Balázs, vagy Cristiano Ronaldo követőire is célozhatsz Facebookon

Én is így kezdtem még jó pár évvel ezelőtt – a Marketing Commando volt az egyik érdeklődési kör, amit megadtam a hirdetésemnél. 🙂

Írd be a konkurenseid nevét, hátha tudsz célozni a követőire! (Sokan kérdezitek, hogy ez nem etikátlan e. Nem, mert a Facebook adja ezt a lehetőséget, te bűncselekményt, vagy hasonlót nem követsz el. Kihasználsz egy adandó lehetőséget, ennyi.)

 

2. A weboldalad látogatói

 

Ha van már egy bejáratott weboldalad, akkor ez tetszeni fog:

Facebook hirdetésekkel meg tudod célozni a weboldalad látogatóit az utóbbi X napban.

Ebben rengeteg lehetőség van. Minél kevesebb ideje járt valaki a weboldaladon, annál jobban érdeklődik (/érdeklődhet) a terméked / szolgáltatásod iránt.

Ráadásul bizonyos haladó beállításokkal könnyen kizárhatod azokat, akik mostanság vásároltak. Így megkapod azokat, akik jártak a weboldaladon az utóbbi időben, de valamiért nem vásároltak végül.

Kis pszichológiai háttér

Az emberek 98-99%-a nem fogja tudni eldönteni az első vásárlásnál, hogy kell e neki a terméked, vagy nem.

Ha szerencséd van, akkor persze lementi a könyvjelzők közé, mint egy lehetőség – de ez a legtöbbször nem történik meg.

Ráadásul ha éppen vásárolna is, mert viszonylag sürgős neki a dolog, akkor is ezer tényező megzavarhatja: Sír a gyerek, csörög a telefon – ő pedig bezárja a böngészőt.

Ilyenkor, ha nincs beállítva a weboldalad látogatóira állandó hirdetés, akkor őt el is vesztetted.

(Ha a weboldalad látogatóit célzod, az egy remarketing célközönség.)

 

3. A weboldalad látogatóinak a hasonmásai

 

Facebook Tartalomgyártási Mesterkurzus - Minden Szombaton online!

Csak egy dolog van, amire jobban szeretek hirdetni a weboldalam látogatóinál: A weboldalam látogatóinak a hasonmásai. 

Nézzük miért:

A weboldal látogatói is egy remek célközönség, viszont ahogy régi matektanárom mondaná: Felülről korlátos. 

Ha van egy jól bejáratott webshopod / szolgáltatás oldalad, akkor már pár ezer látogatód van havonta – esetleg 10-20 ezer. Egy ekkora célközönség viszont általában hamar elfogyaszt egy hirdetést, és folyamatosan új kreatívokat kell gyártanod – nincs ez így a hasonmás célközönségeknél.

Egy átlag hasonmás célközönség (1%-os egyezéssel) 55-60 ezer fő szokott lenni. A durva az, amikor ez a hideg célközönség 5x jobban vásárol, mint a szintén hideg konkurensek oldalait és érdeklődési köröket célzó célközönség. 

Ez 5x annyi profitot jelenthet, ami 200 000 profit esetében már 1 000 000 Ft. Ilyenkor nem mindegy, hogy tud e az ember Facebookon jól hirdetni. 🙂

Képtalálat a következőre: „dagobert duck money”Amikor 5x többet keresel egy hasonmás célközönségen.

 

4. Egy videó X%-át látták

 

Ez a célközönség főleg akkor fog nálad működni, ha egy múltkori tanácsom szerint gyakran használod a videót a marketingedben.

Én egész tavasszal minden héten élőztem Facebookon. Az emberek szerették, sok kedvelés érkezett rájuk – és még végig is nézték.

Amikor ezek után kijöttem egy rövid tréninggel, egyszerű dolgom volt: Azokra céloztam, akik legalább látták bármelyik videóm 50%-át. 

 

Tipp: Úgy tudod növelni a hirdetés hatékonyságát, hogy hasonlít ahhoz a tartalomhoz, amit már egyszer látott. 

Ha egy élő videót látott tőlem, akkor már az elején szerepelnem kell a videóban – hogy felismerjék, és tovább nézzék.

Ez egyébként minden hirdetésedre igaz. Érdemes a brand színeit használni mindenhol.

 

5. Weboldal látogatók top 25-10-5%-a

 

Egyik legújabb kedvencem, amikor a weboldalon eltöltött idő szerint a top 5-10-25%-ra tudok célozni.

Egyértelmű, hogy aki pár másodperc után bezárja a weboldalad, őt nem érdemes célozni. Eddig nem tudtad őket kiszűrni a hirdetésedből, éppen ezért a költségek 5-10%-a mindenképp pocsékba ment.

Szerencsére az online marketingben egyre kevesebb pénzt dobunk ki a hirdetések során, de régen azért nem így volt:

 

„A reklámköltség egyik fele kidobott pénz. A probléma az, hogy nem tudjuk melyik fele.” – John Wanamaker

 

Ha a weboldal látogatóid top 10%-át célzod, a fenti állítás biztos, hogy hamis. 🙂

 

A cikkben említett összes célközönséget a Facebook hirdetéskezelőjében tudod beállítani, a célközönségek menüpontban.

Ha pedig szeretnél szakmai segítséget kérni a Facebook hirdetéseidhez, akkor szívesen kezeljük a hirdetéseid, vagy segítünk egy tanácsadáson! (Kattints a kék szövegre!)