A politikai hirdetések témája egy nehéz kérdést vet fel. Befolyásoltak már választást Facebook hirdetésekkel, ugyanakkor hasznosak is lehetnek. Nézzük meg, miért!

Politikai hirdetésekkel rengeteg célt el lehet érni.

Azon kívül, hogy a szavazás a cél, könnyű félelmet kelteni vele, vagy épp manipulálni.

Tudtad? A 2016-os amerikai elnökválasztást Oroszországból fizetett Facebook hirdetésekkel manipulálták.

Képtalálat a következőre: „2016 usa election”

 

Miért nem tiltja a Facebook, ha ilyen veszélyes?

 

Rengeteg helyen lehet hirdetni offline és online: Tv, rádió, plakátok, szórólapok, vagy épp a Facebook.

Online nagyon könnyű befolyásolni az embereket. Akkor miért nem tiltja a Facebook a politikai hirdetéseket?

 

Azért, mert több haszna van, mint amennyit árt.

A Facebooknál házon belül kb. fél éve vizsgálják a politikai hirdetések kérdését. Májusban megjelent egy cikk a Facebook News Room oldalán, miszerint hosszú megfontolás után úgy döntöttek, maradjanak a politikai hirdetések.

A miértre egyszerű a válasz, és bevallásuk szerint nem pénzügyi: Online a legolcsóbb a hirdetés. Ha kitiltanák az összes politikai hirdetést Facebookról, akkor a kisebb pártoknak, jelölteknek semmilyen mozgástere nem maradna. A TV, rádió drága mulatság – ezzel pedig eltolódna még jobban a szavazatok aránya a nagyobb pártok felé.

Sőt, továbbmentek: Próbálják átláthatóvá tenni a politikai Facebook hirdetéseket. Hamarosan nyilvános lesz, hogy ki mennyit költ el ilyen célra, és hogy milyen célközönséget ért el ezzel.

 

Érdekes felvetés, és összességében egyetértek vele.

A 10-30 forintos kattintási árakat még a legkisebb pártok, vagy vállalkozások is ki tudják fizetni. 

A több százezres vagy milliós árú 5-10 másodperces TV-s spotokat valószínűleg nem fedezné a büdzséjük.

 

Olyan igazságtalan lépés lenne ez, mintha eltiltanánk az összes vállalkozást az online hirdetésektől. Rengeteg kisvállalkozás nőtt ki az internetnek köszönhetően, amelyek nem is léteznének a 2018-ban jelen levő kütyük nélkül. (A MarketingMate is ilyen.)

Érdemes kihasználni az online hirdetések lehetőségét Neked is, mert így tudod csak felvenni a kesztyűt a nagyobb vállalkozásokkal szemben.

Ha pedig nem tudod, hogyan indulj el, ajánlom neked az Online Vállalkozás Alapjai e-könyvet, amiből megtanulhatod a legjobb online eszközöket használni – mint a Facebook, Instagram, vagy épp a Google Adwords.