Készítsd el az első weboldalad akár programozói tudás nélkül. Hidd el lehetséges, ez a weboldal is programozói tudás nélkül született. Mutatom hogyan…

Weboldal? Kelleni fog!

Ha szeretnél elindítani egy vállalkozást, ahhoz egész biztosan szükséged lesz egy weboldalra. Ha esetleg már van vállalkozásod, akkor pláne!

Nem is szeretném sokáig ragozni, de 1000 indokot fel lehet sorolni a weboldal mellett.

A legfontosabb indok: Kell egy online hely, ahol a potenciális (leendő) vásárlók tájékozódnak a termékedről, szolgáltatásodról. Ha ez nem a Te weboldalad lesz, akkor a konkurenciáé. Ilyenkor remélem mondanom sem kell mi történik (elveszíted a vásárlót).

Ha még nem érted: Képzelj el egy mini ABC-t üzlethelyiség nélkül. Nos, ha nem egy ilyen típusú vállalkozásod van, akkor pont így nézel most ki.

Hobby, szórakozás célra is remekül lehet használni a weboldalakat. Indíthatsz blogot a kedvenc témádról, felrakhatod a jól sikerült képeidet, zenéidet… Megoszthatod az élményeid másokkal.

 

Weboldal készítési lehetőségek

Anyagiak: Mennyibe kerül egy weboldal?

Sok múlik az anyagiakon a weboldal kapcsán. Fontos tényező a célpiac is, hiszen nem szeretnénk ágyúval verébre lőni, és ennek az ellenkezőjéből ugyanúgy rémálom lehet.

Egy weboldal nagyjából 5000 Ft- 5 000 000 Ft-ig bármennyibe kerülhet. Függ az igényeidtől, és attól is, hogy mennyi pénzed és időd van rá.

Ha van időd, de pénzed nincs, akkor tényleg pár ezer forintból össze tudod rakni magadnak. Itt a költségek a domain nevet és a tárhelyt jelentik majd. Persze érdemes olyan tárhelyt választani, ami nem hal be, ha napi 50-nél többen tévednek rá a weboldaladra.

Ha van pénzed, de nincs időd, akkor pedig keresel egy webfejlesztő csapatot, akik profin összerakják majd.

Hogyan készíts el egy weboldalt magadnak?

Ha magadnak szeretnéd, ezen belül is több lehetőség van.

Az egyik véglet, hogy tudsz programozni és dizájn látásod van, a másik pedig hogy lövésed sincs az egészről. 

Azonban a megoldás amit javaslok hasonló: Bárhogy is van, mindenképp WordPress blogmotort használj!

A WordPress nem csak blogok készítésére alkalmas, hanem gyakorlatilag bármire. (Értsd szó szerint. Webshopból is nagyon jól működőt tudsz vele összerakni.)

Most még lehet nem látod át, de nagyon könnyen meg fogod tudni tanulni a WordPress-t kezelni. Így néz ki ez a cikk belülről:


Nem is olyan szörnyű, ugye?

A 0. lépés a domain-tárhely választás lesz. Ha kezdő vagy a témában, azt javaslom, hogy egy szolgáltatóhoz menj. Nekem több is bevált, jelenleg a tárhely.com-ot használom, de tényleg amennyi ház, annyi szokás.

Fontos: Olyan tárhely szolgáltatót válassz, ahol van CPanel. Itt 2 kattintással fel fogod tudni telepíteni a WordPress blogmotort.

(Nyugalom: Most átvesszük a lépéseket, a cikk végén ajánlani fogok videót, ahonnan könnyen megtanulhatod a WordPress alapjait.)

Más lehetőségek

Ha egy sima blogot szeretnél, az egyszerűség kedvéért megfelelhet a blog.hu is Neked. A blog.hu előnye, hogy könnyen kezelhető, és hogy ha elég jó cikkeket írsz, akár az index főoldalára is kikerülhetsz vele. (Rengeteg ingyen látogató, nekem a rekord ebből 60 ezer volt egy cikkre. Ez Facebook hirdetésből 300 000 – 1 000 000 Ft)

Sokan használnak Joomla weboldal motort, bár általában rosszat hallok róla. A WordPress annyira elterjedt, éppen ezért rengeteg ingyenes és olcsó kiegészítő megoldás található hozzá az interneten. Éppen ezért nem is érdemes más motorral elindulnod.

WordPress dióhéjban

Ha feltelepítetted a WordPresst, a legelső feladatod lesz, hogy testre szabod a weboldalad.

Ezt a megjelenés menüpont alatt teheted meg, itt tudsz az úgynevezett sablonok (témák) közül választani. (Később ajánlani fogom a legjobb fizetős sablont is.)

Rengeteg téma elérhető ingyenesen, van választék bőven – ha most még nem fér bele fizetned érte.

Keress rá, hogy milyet szeretnél – és valószínűleg találni is fogsz.

wordpress weboldal készítés témák sablonok

Kész vagy a külsővel? Biztosan szeretnéd feltölteni az alap adatokkal, tartalommal. Szerkeszd a menüt!

A menüt szintén a megjelenés menüpontban tudod alakítani.

Facebook Tartalomgyártási Mesterkurzus - Minden Szombaton online!

Ideje igazi tartalmat gyártani! Hozz létre oldalakat.

Az oldalak lesznek a weboldalad fix pontjai. A bejegyzés a cikkek helye, az oldal pedig általában a menüpontoké, landoló oldalaké (egy termék oldala például, vagy egy eseményé).

Jöhetnek a cikkek!

Cikkeket a bejegyzések menüpontban tudsz létrehozni. Ahhoz, hogy a Googleben megtalálható legyen a weboldalad, rengeteg szakmai tartalomra lesz szükséged – minimum 50-100-ra.

A menüpontok közül fontos lehet még a beállítások részeit végignézned, valamint a bővítmények.

A bővítményeket úgy képzeld el, mintha kiegészítőket gyártottak volna direkt a weboldaladhoz, hogy jobb legyen. Bővítmény például a Contact form 7, ami remek kapcsolatfelvételi lehetőséget nyújt. Van ezen kívül Facebook like box, de olyan bővítmény is, ami a keresőoptimalizálásban segít.

weboldal készítés otthon 2

 

DIVI: A világ legjobb WordPress sablonja

 

Kétségtelen tény: A DIVI a világ egyik legjobb WordPress sablonjává nőtte ki magát. A cikkírás pillanatában több mint 437 000 elégedett vásárlóval büszkélkednek.

Miért a DIVI?

  1. Nem kell hozzá tudnod programozni. Ezt szó szerint értem. Millió lehetőséged van a DIVIben a változtatásra programozói tudás nélkül. Lehet egy-egy kódot be kell illeszteni valahova ritkán, de ezt nem nevezném programozásnak. Inkább a Google-t kell tudnod használni ilyen szempontból.
  2. Egyszerű – ezt nem is kell tovább magyaráznom szerintem.
  3. A Visual builder részen láthatod épp, hogy milyen elemeket raksz egymás mellé. 
  4. Bónusz: Jár mellé felugró ablak bővítmény. Azaz nem kell havi díjat fizetned például az Optimonkért.

 

A DIVIben két lehetőséged van a weboldal építésre: Az első esetben az oldalépítésnél megjelenő Divi szerkesztőt fogod használni. Ez is tökéletes, ha képe vagy átlátni, hogy melyik oszlopod éppen micsoda. Ez néha könnyebb, máskor nehezebb.

A másik opció a Divi híre Visual Builder nevezetű eszköze. Emlékszem, amikor először kipróbáltam, hamar “beleszerettem”. Van benne minden, ami szem szájnak ingere – de a legszebb az egészben, hogy látod mit csinálsz épp. Ezt nagyon kevés weboldal szerkesztő tudja ilyen szinten, mint a Divi.

Hasonló lehetőségek vannak benne, mint a havidíjas Instapageben, vagy a közel havi 30 ezer forintba kerülő ClickFunnels-ben. 

Ezt a részt szerintem felesleges tovább ragozni. Ha szeretnéd megnézni a Diviben rejlő lehetőségeket, nézz bele ebbe a videóba:

 

Mikor hasznos a Divivel dolgoznod? Mire használhatod?

 

A legtöbb típusú weboldal fel fogod tudni építeni egy WordPress + Divi sablon kombinációval a webshoptól egészen a bemutatkozó oldalig.

Persze vannak olyan helyzetek, amikor én sem használom ki a Divi adottságait – ilyen például a cikkírás.

Nézzünk példákat, amire biztosan használni fogod a Divit:

  1. A főoldalad, kezdőlapod elkészítése. Biztosan tudod, milyen fontos egy weboldal kezdőoldala – ezzel fognak találkozni először a leendő ügyfelek, érdeklődők (többnyire). Tipp: Ha nincs semmi ötleted, hogy hogyan kellene kinéznie, akkor nézz az iparágadban tevékenykedő külföldi weboldalakat. Az a vicces, hogy sok oldal nem Divivel készült, mégis nagyon hasonlóakat lehet alkotni a Divivel is.
  2. Landoló oldalak elkészítésére. (landing page) Eseményt szervezel? Szeretnél jelentkezőket a szolgáltatásodra? Esetleg készítenél az egyik termékednek egy külön oldalt? A Divivel ezt nagyon egyszerű lesz megoldani. A legtöbb webshop ott bukik el, hogy csak felpakolja a termékeket, aztán várja a sült galambot… Ha készítesz a fő termékeidnek külön oldalt, ahol elmagyarázod, hogy miért jó – azt a vásárlók is értékelni fogják.
  3. Csali – Érdemes a csalidat külön landoló oldalon, nem pedig cikkben promózni. Ez azért fontos, mert a cikked körül vannak oldaldobozok, felül menüpontok… Ezek mind mind elvonhatják a leendő vásárló figyelmét.

 

Hogyan lesz vevőd, ügyfeled Divivel?

 

Az első dolgod lesz minél több hasznos és releváns tartalmat gyártani a témáddal kapcsolatban. Ha a Googleből szeretnél forgalmat a weboldaladra, akkor erre a WordPress + Divi nagyszerű kombináció.

A keresőoptimalizálás alapja manapság a tartalomgyártás. 50-100 cikkben minimum érdemes gondolkoznod a témád fő kulcsszavaira, ezen túl pedig határ a csillagos ég. Természetesen az összes cikkedet érdemes a témád köré építeni, hiszen a többi cikknek vagy nem lesz forgalma, vagy az a forgalom nem lesz releváns.

Ezen kívül ha van hozzá tőkéd, akkor Facebook hirdetésekkel nagyon egyszerűen vihetsz forgalmat a weboldaladra. A Facebook hirdetés nagyszerű lehetőség, hiszen néhány forintból vásárolhatod a látogatók “darabját”, ráadásul még be is állíthatod, hogy kiket szeretnél célozni vele.

A weboldalad szépítgetése is fontos, de talán még fontosabb, hogy minél nagyobb forgalmat terelj rá. 

Ha fogalmad sincs, hogy milyen tartalmat gyárts, erre is kitérünk a Facebook REPÜLŐRAJT Tréningen (online tréning).

(A tréning oldalát is Divivel készítettem, érdemes ránézned!)

 

Mennyibe kerül a Divi? Mit kapsz ezért cserébe?

 

A Divit 1 évre, vagy akár örökre is megvásárolhatod.

Én magam elsőre beleszaladtam abba a hibába, hogy csak 1 évre vásároltam meg. Akkor még 70 dollár volt az éves, és 140 körül a végleges hozzáférés.

Érdemes a véglegest választani, mert elég hosszú távra megoldást jelent a Divi a weboldalaid kérdésére. 

A legjobb dolog a Diviben: Végtelen weboldalra felhasználhatod. 

Ha 20 weboldalra szeretnéd felrakni a Divi sablonod, akkor akár 20-ra is felrakhatod.

A Divi most alapáron 1 évre 89 $, örök hozzáféréssel pedig 249$. 

Ezen a linken ki is tudod próbálni a Visual Builder részt, kattints a try it gombra!

Itt pedig már akár meg is tudod venni. 

Gondolj bele: Ha most kérsz több programozótól, webdesign ügynökségtől ajánlatokat, valószínűleg a 250 dollár sokszorosát fogja mondani az összes. Nagyságrendileg 200 000  és 500 000 forint között fogsz kapni ajánlatokat.

Két probléma léphet fel egy ilyen weboldal kapcsán:

  1. Nem tudod használni, alakítgatni. Havi díjat fogsz fizetni valakinek, hogy segítsen átalakítani. A weboldalad pedig a kezdeti állapothoz képest garantáltan alakítani akarod majd.
  2. Ők is egy WordPress oldalt fognak csinálni. Akkor meg minek fizetnél érte sok százezret?

Ha a fél millió forint az éves marketingbüdzsédnek csak 1-2%-a, akkor érdemes lesz kifizetned természetesen – a Te munkaerőd sokkal többet ér ebben az esetben máshol.

Azonban, ha egyelőre még nincsenek millióid marketingre, akkor százezreid sem weboldalra. Ebben az esetben érdemes lesz IDE kattintanod, és beruházni egy Divi sablonra.

Szólj ha megtetted, szívesen küldök a MarketingMate Facebook oldalán 1-2 videót, ami segít még jobban eligazodni a DIVIben.

Hajrá, sok sikert vele!